Een nieuwe Peugeot 308, een nieuw logo en nu ook een nieuwe prijs.
Met 1.910 verkochte exemplaren was de Peugeot 308 vorig jaar niet echt een verkoopknaller te noemen. Nu was er corona en het C-segment is ook niet meer wat het was, maar de Duitse concurrentie deed toch echt betere zaken in dit segment. Wat ongetwijfeld een rol speelt is de leeftijd van de 308. Het model dateert namelijk alweer uit 2013.
Hoog tijd voor een opvolger dus. De nieuwe Peugeot 308 kregen we in maart te zien en die viel op de plaatjes absoluut niet tegen. Peugeot heeft hun design sowieso goed op orde de laatste jaren en met de nieuwe 308 zetten ze die lijn voort. De auto oogt fris en nieuw, maar nog steeds herkenbaar als Peugeot.
Dat is wel nodig ook, want de 308 heeft als eerste het nieuwe logo. Dit nieuwe embleem markeert ook een wijziging in de positionering van Peugeot. De Fransen willen namelijk wat meer de premium-kant opzoeken. De 308 oogt daarom wat meer premium en is daarnaast ook een flink stukje gegroeid: 11 cm om precies te zijn.